Obec Cífer
Cífer
Mapa webu RSS
rozšírené vyhľadávanie

Zmena stránkových hodín na OcÚ od 1.12.2015

od 1.12.2015 sa menia stránkové hodiny na Obecnom úrade v Cíferi, nestránkové dni budú v utorok a vo štvrtok

Zmena stránkových hodín na OcÚ v Cíferi

Obecný úrad v Cíferi mení od 1.12.2015 svoje otváracie hodiny – namiesto doterajšieho jedného nestránkového dňa budú dva. K utorku pribudne štvrtok ako deň, kedy sa na úrade budú vybavovať len urgentné stránky, no inak bude úrad pre občanov zavretý. K tomuto kroku pristupujeme z dvoch hlavných dôvodov. 1. Po prvé preto, lebo pri súčasnom počte administratívnych pracovníkov OÚ je extrémne náročné načas vybavovať všetku ostatnú agendu a plniť povinnosti obce vyplývajúce zo zákona. Dlhodobá tendencia vo verejnej správe smeruje k sústavnému posilňovaniu kompetencií obcí bez zodpovedajúceho nárastu finančnej podpory od štátu. Poslednou takouto kompetenciou sú takzvané integrované obslužné miesta – IOM.  V rámci IOM občania budú môcť získať na obecnom úrade za poplatok na počkanie výpis z registra trestov, originál listu vlastníctva, či iné dokumenty bežne poskytované rôznymi štátnymi úradmi. 2. Po druhé preto, lebo štatisticky je štvrtok spomedzi „stránkových“ dní najmenej využívaný na vybavovanie úradných záležitostí občanmi. Návštev občanov je počas štvrtku omnoho menej ako v iných dňoch, no napriek tomu im administratívni pracovníci úradu musia byť k dispozícii a nemôžu sa naplno venovať úradnej agende. Takto strávený čas je mimoriadne neefekívne využitý.

Aj keď môžu mať niektorí občania predstavu, že jedinou náplňou práce úradníkov na OÚ je kontakt s občanmi a riešenie ich požiadaviek, nie je tomu tak. Každý administratívny pracovník OÚ rieši aj úradné veci, ktoré k nemu spadajú v zmysle organizačného poriadku obecného úradu – môžete si ho pozrieť na obecnej webovej stránke. Pri súčasnej vyťaženosti zamestnancov každý z nich pred sebou „tlačí“ balík nevyriešených problémov, čo dlhodobo nie je udržateľné. Preto obec hľadá spôsoby, ako získať viac času na ich riešenie, a zároveň neplatiť viac zamestnancov. Skoncentrovaním otváracích hodín do troch dní získa obecný úrad viac času na efektívne riešenie povinnej úradnej agendy bez toho, aby musel navýšiť počet pracovníkov a mzdové náklady. Samozrejme v období najväčšej frekvencie návštev občanov na úrade, teda v jarných týždňoch platenia miestnych daní a poplatkov, obecný úrad rozšíri úradné hodiny tak, aby vedel všetkých občanov primerane obslúžiť. Veríme, že znížením počtu stránkových dní sa nezníži komfort občanov pri vybavovaní úradných záležitostí, veď absolútna väčšina občanov navštevuje úrad iba sporadicky a svoju návštevu si vie naplánovať. Zároveň tým získame čas, ktorý je v dnešnej dobe v každej organizácií tým najvzácnejším pracovným nástrojom.

Maroš Sagan, starosta obce

Dátum vloženia: 24. 11. 2015 9:30
Dátum poslednej aktualizácie: 15. 1. 2020 13:15
Autor: správca webu